sperloos sperloos .

sperloos

ادعاي عجيب وزير نفت درباره اتفاقات چند روز اخير

اظهارات جديد وزير نفت درباره مصرف انرژي در ايران خبرساز شد.

انتخاب: اظهارات جديد وزير نفت درباره مصرف انرژي در ايران خبرساز شد.

اوجي در بخش خبري ۲۱  در خصوص اتفاقات چند روز اخير:

* سرماي كم سابقه اي داشتيم. بيش از ۲۰ استان دماي منهاي ۱۵ درجه داشتند به اين دليل مصارف بالاي گاز رقم خورد كه در برخي روزها مصرف گاز ۱۵۰ ميليون مترمكعب بيشتر از سال قبل بود.

* همچنين قطع گاز سوآپ تركمنستان را داشتيم كه به علت سرماي فراگير در كشور خودشان و مشكل خطوط انتقال گاز صادرات گاز آنها قطع شد.

* تقويت خط لوله گاز منطقه تربت جام كمتر از يك سال انجام مي شود تا سال ديگر دچار مشكل نشوند.

مقالات بيشتر:ايمپلنت آلماني

* در بحث بهينه سازي، دولت برنامه هاي خوبي دارد و راهكارهايي در بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم آورده شده است.

* اگر قرار باشد هرچه توليد مي‌كنيم به اين شكل مصرف شود، همين مشكلات را خواهيم داشت.

*  با كمك مردم مصرف را كنترل مي كنيم شدت مصرف گاز در كشور ۲.۵ برابر ميانگين جهاني است ما آن را كنترل مي كنيم.

مقالات ديگر:ظروف كرايه جنوب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۵۴:۵۹ توسط:sperloos موضوع: نظرات (0)

فقط با يك درجه كمتر، ايران گرمتر مي‌شود

با كاهش مصرف گاز به هموطنان مناطق سردسير كمك كنيم از سرماي بي سابقه هوا عبور كنند.

با كاهش شديد دما و پايداري هواي سرد در سراسر كشور جريان گاز در برخي مناطق كشور قطع شد و به همين علت صرفه جويي در گاز بيش از پيش ضروري است.

مقاالت بيشتر:قيمت كاشت دندان

اداره گاز آبادان راهكار‌هاي پيشگيري از نشتي گاز را استفاده نكردن از شيلنگ‌هاي بيش از يك و نيم متري، استفاده از دودكش T شكل در ساختمان‌ها و عدم استفاده از اجاق گاز براي گرمايش خانه عنوان كرد.

مقالات ديگر:ظروف كرايه لواسان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۵۶:۳۹ توسط:sperloos موضوع: نظرات (0)

قاليباف: سوء‌تفاهم‌هاي پيش آمده با جمهوري آذربايجان برطرف شد

رئيس مجلس با اشاره به ديدارش با رييس مجلس آذربايجان گفت: اين اواخر سوء‌تفاهم‌هايي با جمهوري آذربايجان پيش آمده بود كه اين مسائل برطرف شد و قرار شد در آينده سفري به باكو داشته باشم.

محمدباقر قاليباف بامداد امروز با استقبال نايب رئيس اول مجلس و معاون پارلماني رئيس جمهور و پس از شركت در سيزدهمين مجمع عمومي پارلمان‌هاي آسيايي وارد تهران شد.

قاليباف در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد در سخناني با اشاره به ديدارها و گفت‌وگوهاي صورت گرفته در اين اجلاس با مقامات بلندپايه حاضر گفت: سفري فشرده و پركار به كشور تركيه صورت گرفت. اين اجلاس كه در ادوار گذشته به دليل پاندمي كرونا به صورت غيرحضوري انجام مي‌شد، امسال با حضور ۴۴ هيأت پارلماني در سطوح مختلف از كشورهاي آسيايي برگزار شد.

مقالات بيشتر:بهترين وكيل خانم در تهران

وي با اشاره به نشست سه جانبه بين روساي مجالس جمهوري اسلامي ايران، آذربايجان و تركيه در حاشيه اجلاس APA گفت: در حاشيه اين اجلاس نشست‌هايي به طور خاص با روساي مجالس آذربايجان و تركيه به صورت دو جانبه و سه جانبه داشتيم كه در نشست سه جانبه موضوعات مربوط به حمل و نقل و ترانزيت كالا و انرژي بين ۳ كشور مورد تأكيد قرار گرفت.

رئيس قوه مقننه خاطرنشان كرد: همچنين اين اواخر سوء‌تفاهم‌هايي با جمهوري آذربايجان پيش آمده بود كه اين مسائل نيز برطرف شد و قرار شد در آينده سفري به باكو داشته باشم، همچنين مقرر شد اين نشست‌ها تداوم داشته باشد.

وي خاطر نشان كرد: گفت‌وگوها براي مسيرهاي ترانزيتي شمال - جنوب و شرق - غرب صورت گرفت و مقرر شد نشست‌هاي سه جانبه در سطح وزراي خارجه، دفاع و سران شكل گرفته و بحث‌هاي مرتبط باحمل و نقل، ترانزيت و تجارت نيز مورد توجه قرار گيرد.

رئيس مجلس تركيه روز (دوشنبه، ۱۹ دي ماه) در حاشيه مجمع عمومي مجالس آسيايي با محمدباقر قاليباف ديدار و گفت‌وگوي دوجانبه داشت.

در اين ديدار رئيس مجلس شوراي اسلامي ضمن تشكر از مهمان‌نوازي پارلمان تركيه و برگزاري موفق اين اجلاس گفت: خوشحاليم كه اين حساسيت در بين رهبران كشورهاي آسيايي براي همكاري در عرصه‌هاي مختلف از جمله محيط زيست ايجاد شده است.

قاليباف تأكيد كرد: روابط ايران و تركيه افزايش پيدا كرده است اما نبايد به اين سطح بسنده كنيم و اين روابط را در اين اندازه  نگه داريم و بيش از هر زمان ديگري مي‌توانيم روابط بين دو كشور را در ابعاد مختلف افزايش دهيم و ايران علاقه مند است روابط را در ابعاد مختلف با كشور تركيه افزايش دهد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي عنوان كرد: نگاه‌هاي يكجانبه‌گرايانه آمريكا و هم‌پيمانانش در منطقه و همچنين اتفاقات اخير در برخي كشورهاي همسايه ثابت كرد كه دخالت قدرت‌هاي خارجي در كشورهاي منطقه صورت مي‌گيرد.

همچنين در اين ديدار مصطفي شنتوپ با تأكيد بر اشتراكات تاريخي و فرهنگي بسيار بين ايران و تركيه تأكيد كرد: در جهاني كه امنيت تهديد مي‌شود و چالش‌هايي در منطقه شكل مي‌گيرد، اهميت روابط دوجانبه و سه‌جانبه مهم جلوه مي‌كند.

رئيس پارلمان تركيه ادامه داد: روابط ايران و تركيه در سطح ملي و مجالس تقويت شده است و از اين رابطه استقبال مي‌كنيم. سال گذشته تهران ميزبان هفتمين نشست ايران و تركيه بود كه منجر به افزايش همكاري گردشگري، كشاورزي، تجارت و اقتصاد شد.

وي با بيان اينكه پارلمان‌ها در افزايش آگاهي ملت‌ها نقش‌آفريني مي‌كنند، از گروه دوستي پارلماني ايران براي حضور مجدد در تركيه دعوت كرد و گفت: اين رفت و آمدها نبايد به گروه‌هاي دوستي پارلماني محدود شود بلكه بايد كميته‌هاي تخصصي و ساير نمايندگان نيز رفت و آمد داشته باشند.

شنتوپ با اشاره به برگزاري نشست سه‌جانبه تركيه، آذربايجان و ايران بيان كرد: اين نشست سه‌جانبه براي اولين بار در تركيه برگزار شد كه بسيار مهم است.

روابط ايران و تركيه افزايش پيدا كرده است اما نبايد به اين سطح بسنده كنيم و اين روابط را در اين اندازه  نگه داريم و بيش از هر زمان ديگري مي‌توانيم روابط بين دو كشور را در ابعاد مختلف افزايش دهيم

وي تأكيد كرد: شما از مواضع ما در مقابل تحريم‌هاي يكجانبه آمريكا خبر داريد، ما و رئيس جمهور هميشه مواضع خود را بيان كرده‌ايم و خواهان آن هستيم كه مذاكرات برجام ادامه پيدا كند و تحريم‌ها لغو شود.

رئيس پارلمان تركيه با بيان اينكه ديپلماسي پارلماني به روند رشد اقتصادي كمك مي‌كند، گفت: اميدواريم حجم تجارت دوجانبه تهران – آنكارا كه به دليل كرونا و تحريم‌ها كاهش پيدا كرده بود، افزايش يابد. در سال ۲۰۲۲ شاهد افزايش حجم تجارت بين دو كشور بوديم كه مي‌تواند اميدوار كننده باشد. تركيه سومين شريك تجاري ايران است كه لازم است با توجه به اشتراكات بسيار، حجم تجارت افزايش پيدا كند.

خانم صاحبه غفاراوا، رئيس مجلس ملي آذربايجان، عصر روز (دوشنبه ۱۹ دي ۱۴۰۱) در حاشيه نشست مجمع مجالس آسيايي با محمدباقر قاليباف، رئيس مجلس شوراي اسلامي كه براي شركت در اين اجلاس به تركيه سفر كرده است ديدار و گفت‌وگو كرد.

در ابتداي اين ديدار قاليباف با اشاره به اهميت روابط ايران و آذربايجان در حوزه هاي مختلف سياسي، اقتصادي و پارلماني گفت: كشور همسايه، آذربايجان شرايط ويژه‌اي براي جمهوري اسلامي ايران دارد و در كنار روابط دوجانبه فرصت مناسبات پارلماني مي‌تواند نقش جدي در روابط ايفا كند.

وي افزود: امروز دو كشور به دنبال توسعه مراودات و عمق‌بخشي به مناسبات هستند و اطمينان دارم عميقاً مسئولان دو كشور مي‌خواهند روابط توسعه يابد.

قاليباف تأكيد كرد: ما مي‌توانيم در صحنه منطقه‌اي و جهاني روابط خوبي با هم داشته باشيم و هر قدر كشورهاي منطقه با هم نزديك باشند به نفع منطقه است و نبايد اجازه داد كشورهاي فرا منطقه‌اي در اين زمينه دخالت كنند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد: ما هيچگونه تغييرات ژئوپليتيكي را در مرز نمي‌پذيريم.

وي افزود: در خصوص توسعه مراودات با آذربايجان نيز موضع روشني داريم و آماده توسعه تبادلات تجاري و ترانزيتي با كشور آذربايجان هستيم.

در ادامه خانم صاحبه غفاراوا ضمن ابراز خرسندي از ديدار با قاليباف طي سخناني خواستار همكاري با جمهوري اسلامي ايران در سطح بين‌المللي شد و تصريح كرد: من بارها به كشور شما سفر كرده‌ام و از شما براي حضور در آذربايجان دعوت مي‌كنم.

وي افزود: آنچه كه دو كشور را به هم نزديك مي‌كند تنها جغرافيا و نزديكي مرزي نيست بلكه هر دو مسلمان هستيم و بخش زيادي از مردم كشور ايران آذري زبان هستند.

وي ادامه داد: زمينه‌هاي همكاري فراواني بين دو كشور وجود دارد اما مسائل مختلفي بر روابط ايران و آذربايجان تأثيرگذار است كه روابط پارلماني مي‌تواند موجب تحكيم روابط دو كشور شود.

غفاراوا تاكيد كرد: ما حامي صلح و امنيت و خواهان صلح و ثبات در منطقه هستيم.

در حاشيه سيزدهمين مجمع عمومي سازمان مجالس آسيايي (APA) روساي مجالس سه كشور جمهوري اسلامي ايران، تركيه و جمهوري آذربايجان در نشستي سه جانبه و به منظور توسعه، تعميق و پيشرفت روابط اقتصادي، سياسي و حل معضلات منطقه‌اي با يكديگر ديدار و گفت‌وگو كردند.

در اين نشست  محمدباقر قاليباف، مصطفي شنتوپ، رئيس مجلس تركيه و خانم صاحبه غفاراوا رئيس مجلس آذربايجان به موضوعات مهم منطقه‌اي پرداختند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: ايران، تركيه و آذربايجان نقش حياتي و جدي در اقتصاد و منطقه دارند

محمدباقر قاليباف در پايان نشست سه جانبه با روساي مجالس آذربايجان و تركيه كه عصر روز (دوشنبه ۱۹ دي ماه ) در حاشيه اجلاس APA برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: يكي از فرصت‌هاي مناسب در حاشيه اجلاس بين‌المللي ديدارهاي دو و چندجانبه با سران حاضر در اجلاس است و يكي از موضوعاتي كه از قبل پيگيري مي‌شد، نشست سه جانبه بين جمهوري اسلامي ايران، تركيه و آذربايجان بود كه امروز اين نشست برگزار شد.

وي افزود: موقعيت اين سه كشور در منطقه، موقعيتي استثنايي است و از جهت جغرافيايي از اهميت بالايي برخوردار هستند و كريدورهاي شرقي و غربي و كريدورهاي شمال و جنوبي در ارتباط با قاره‌ها متصل به اين كشورها هستند و اين سه كشور نقش حياتي و جدي هم در اقتصاد منطقه و ساير تحولات آن دارند كه در اين ديدار سه جانبه در خصوص همه اين زمينه‌ها گفت‌وگو شد.

قاليباف در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به برخي موضوعات ميان ايران و جمهوري آذربايجان گفت: با توجه به اينكه اخيراً موضوعاتي بين ايران و آذربايجان شكل گرفته بود در اين خصوص نيز گفت‌وگو و توافق شد ان‌شاءالله اينگونه نشست‌ها به‌صورت ساختاري در آينده برقرار باشد و نشست‌هاي آتي نيز در اولين فرصت تشكيل شود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: همچنين مقرر شد اينگونه نشست‌ها در آينده در سطح  وزراي خارجه، وزراي دفاع و روساي جمهور سه كشور نيز شكل بگيرد و ما بتوانيم از فرصت‌هاي ترانزيتي براي پيشرفت كشور مخصوصاً در برنامه هفتم در زمينه انرژي و حمل و نقل حداكثر استفاده را داشته باشيم.

مقالات ديگر:دفتر عقد شيك غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۱۲:۲۰ توسط:sperloos موضوع: نظرات (0)

چراغ سبز دولت براي واردات خودرو در سال آينده

در لايحه بودجه ۱۴۰۲، دولت اجازه واردات خودرو تا سقف دو ميليارد دلار را صادر كرده است.

ايسنا: در لايحه بودجه ۱۴۰۲، دولت اجازه واردات خودرو تا سقف دو ميليارد دلار را صادر كرده است.

لايحه بودجه ۱۴۰۲ كه در دولت تصويب شده است، پنجم دي ماه از سوي رئيس جمهوري طي نامه‌اي رسمي به مجلس شوراي اسلامي ارائه شد. بر اساس آنچه از اين لايحه بدست آمده، دولت در سال آينده اجازه مي‌دهد تا سقف دو ميليارد دلار خودرو وارد كشور شود.

مقالات بيشتر:هزينه و قيمت ايمپلنت دندان

چراغ سبز دولت براي واردات خودرو در سال آينده

به نظر مي‌رسد اين تصميم در صورت تصويب مجلس شوراي اسلامي تاثير مثبتي در بازار خودرو و رقابتي‌تر شدن فضا داشته باشد. البته امسال نيز دولت تصميم گرفت محدوديت‌هاي واردات خودرو را كاهش دهد و بر همين اساس آيين‌نامه واردات خوردو در ماه‌هاي گذشته تدوين و عمليات اجرايي آن پس از چند سال ممنوعيت واردات، آغاز شده است؛ به گونه‌اي كه نخستين محموله خودروهاي خارجي اوايل دي ماه وارد كشور و پس از ترخيص وارد گمرك تهران شدند.

اين محموله شامل ۲۲ خودرو و شش نمونه محصولات كيا از جمله سراتو، ريو، پيكانتو، پگاس، سونت (شاسي بلند) و اسپورتيج (شاسي بلند) است كه از كره جنوبي وارد شده است.

مقالات ديگر:وكيل در پونك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۲۵:۱۱ توسط:sperloos موضوع: نظرات (0)

تورم ماهانه مسكن كمتر شد

در ماه گذشته تورم سالانه و نقطه به نقطه آپارتمان‌هاي مسكوني شهر تهران افزايش و تورم ماهانه آن كاهش پيدا كرد.

آفتاب‌‌نيوز :مركز آمار ايران در گزارش امروز خود با عنوان شاخص و متوسط قيمت آپارتمان هاي مسكوني مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، نوشت: در آذر ماه امسال، شاخص قيمت آپارتمان‌هاي مسكوني شهر تهران به عدد ۱۷۴.۳ رسيده است كه نسبت به ماه قبل (۱۶۷.۴)، ۴.۱ درصد افزايش داشته است.

منظور از تورم ماهانه، درصد تغيير عدد شاخص قيمت ماه جاري، نسبت به ماه قبل است. در ماه گذشته، تورم ماهانه قيمت آپارتمان‌هاي مسكوني شهر تهران ۴.۱ درصد بوده است. تورم ماهانه آذر ماه در مقايسه با همين اطلاع در ماه قبل (۵.۰ درصد)، ۰.۹ واحد درصد كاهش داشته است.

مقالات بيشتر:ايمپلنت كره اي

افزايش تورم نقطه به نقطه و سالانه

منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغيير عدد شاخص قيمت نسبت به ماه مشابه سال قبل بوده و در آذر ماه سال جاري تورم نقطه به نقطه قيمت آپارتمان­ هاي مسكوني شهر تهران به عدد ۵۲.۱ درصد رسيده است. تورم نقطه به نقطه اين ماه در مقايسه با ماه قبل (۵۰.۰ درصد) ۲.۱ واحد درصد افزايش داشته است.

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغيير ميانگين اعداد شاخص قيمت در يك سال منتهي به ماه جاري، نسبت به شاخص دوره مشابه سال قبل بوده و نرخ تورم سالانه آذر ماه ۱۴۰۱ آپارتمان‌هاي مسكوني شهر تهران به عدد ۳۷.۱ درصد رسيده است كه نسبت به همين اطلاع در ماه قبل(۳۵.۰ درصد)، ۲.۱ واحد درصد افزايش داشته است.

متوسط قيمت آپارتمان­ در تهران

متوسط وزني و حسابي قيمت آپارتمان‌هاي مسكوني فروش رفته در ماه گذشته در مناطق ۲۲گانه شهر تهران به ترتيب به ۵۰ ميليون و ۴۴۷ هزار تومان و ۴۸ ميليون و ۴۵۴ هزار تومان رسيده است. در همين ماه منطقه يك پايتخت با متوسط وزني قيمت ۱۰۷ ميليون و ۱۱۴ ميليون تومان بيشترين و منطقه ۱۸ با متوسط وزني قيمت ۲۵ ميليون و ۶۳۹ ميليون تومان كمترين قيمت را در بين مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به خود اختصاص داده است.

مقالات ديگر:ظروف كرايه پيروزي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۳۵:۰۷ توسط:sperloos موضوع: نظرات (0)

كاهش ۵ تا ۲۰ ميليون توماني قيمت خودرو در بازار امروز

بررسي قيمت‌ها در بازار امروز خودرو نشان مي‌دهد كه از بين ۱۹ خودروي مورد بررسي، قيمت بيشتر خودرو‌ها نسبت به روز گذشته ثابت بوده يا كاهش پنج ميليون توماني داشته و قيمت پنج خودرو ۱۰ تا ۲۰ ميليون تومان كاهش يافته است.

بررسي قيمت‌هاي امروز بازار خودرو نشان مي‌دهد كه از بين محصولات ايران خودرو، قيمت سمند LX نسبت به روز گذشته تغييري نداشته و با قيمت ۴۷۰ ميليون تومان به فروش مي‌رسد. قيمت پژو پارس LX كاهش حدود پنج ميليون توماني داشته و از ۵۴۵ ميليون به حدود ۵۴۰ ميليون تومان رسيده است.

مقالات بيشتر:هزينه و قيمت ايمپلنت كره اي

قيمت ۲۰۶ تيپ ۲، تيپ ۵ و v۸ هم امروز به ترتيب ۴۸۰، ۴۹۰ و ۴۷۵ ميليون تومان بوده كه دو مورد اول نسبت به روز گذشته ثابت بوده و سومي حدود ۲۰ ميليون كاهش يافته است. قيمت ۲۰۷ دنده‌اي و اتومات نيز امروز در بازار ۵۶۰ و ۷۱۰ ميليون تومان بوده كه نسبت به ديروز ۱۰ و ۱۵ ميليون تومان كاهش قيمت داشته است.

در اين ميان قيمت رانا پلاس، دنا و دنا پلاس هم در بازار امروز ۴۵۵، ۵۷۰ و ۶۶۵ ميليون تومان بوده است. بر اين اساس قيمت رانا پلاس نسبت به روز گذشته تغييري نداشته، اما دنا و دنا پلاس هر كدام حدود پنج ميليون تومان افت قيمت داشته است.

قيمت روز هايما S۷ توربو پلاس نيز با كاهش ۱۰ ميليون توماني در بازار امروز به يك ميليارد و ۳۴۰ ميليون تومان رسيده است. تارا نيز در بازار امروز حدود ۶۴۰ ميليون تومان قيمت داشته كه نسبت به روز گذشته ۱۰ ميليون تومان كاهش داشته است.

از بين محصولات سايپا نيز قيمت سايپا ۱۱۱ و ۱۳۱ به ترتيب در بازار امروز ۲۷۰ و ۲۵۰ ميليون تومان بوده كه اولي نسبت به روز گذشته تغيير نكرده، اما دومي پنج ميليون تومان كاهش قيمت داشته است.

قيمت ساينا، تيبا، تيبا ۲ و كوييك دنده‌اي نيز در بازار امروز ۳۰۰، ۲۹۰، ۳۰۰ و ۳۰۰ ميليون تومان بوده است. بر اين اساس نسبت به روز گذشته قيمت ساينا تغيير نكرده، اما تيبا، تيبا ۲ و كوييك دنده‌اي هر كدام پنج ميليون تومان كاهش قيمت داشته‌اند.

قيمت شاهين نيز در بازار امروز با كاهش پنج ميليون توماني به ۵۴۰ ميليون تومان رسيده است.

مقالات ديگر:تشريفات ترحيم تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۰۸:۲۱ توسط:sperloos موضوع: نظرات (0)

وورد دادسراي نظامي به حادثه مرگ دختر ۱۲ در شهرستان بستك

دختر ۱۲ ساله اهل بستك در جريان تيراندازي و تعقيب و گريز خودرو مشكوك توسط پليس در شهرستان بستك استان هرمزگان جان باخت. در «دادسراي نظامي» براي بررسي فوت اين دختر پرونده تشكيل شده است.

به گزارش سلام نو به نقل از ميزان، دادستان نظامي استان هرمزگان اين حادثه هيچ ارتباطي به اغتشاشات اخير نداشته و در اين خصوص پدر متوفي هم بيانيه اي صادر كرده است.

دادستان نظامي استان هرمزگان از تشكيل پرونده قضايي براي فوت يك دختر در تعقيب و گريز پليس در شهرستان بستك خبر داد.

حيدري دادستان نظامي استان هرمزگان اظهار كرد: چند شب گذشته از طرف ماموران انتظامي شهرستان بستك در محور لار به ميستان تعقيب و گريزي انجام شده است.

مقالات بيشتر:ايمپلنت دندان فوري

جزييات مرگ دختر ۱۲ ساله در هرمزگان با تيراندازي پليس

وي افزود: طبق گفته ماموران حاضر در صحنه، ماموران در شب حادثه به يك دستگاه خودروي پژو پارس سفيد رنگ كه شيشه هاي آن كاملا دودي بوده مشكوك مي شوند و با تابلوي ايست و چراغ گردان اقدام به متوقف كردن خودرو مي كنند كه راننده خودرو پژو پارس توجهي به اخطار ايست نمي كند و به مسير خود ادامه مي دهد.

دادستان نظامي استان هرمزگان افزود: به گفته ماموران، انها براي متوقف كردن خودرو اقدام به تعقيب و گريز و شليك به لاستيك خودرو ميكنند و در نهايت چند تير به لاستيك و بدنه خودروي پژو پارس اصابت مي كند اما همچنان به مسير خود ادامه مي دهد.

دادستان نظامي هرمزگان بيان كرد: در نهايت با پنجر شدن لاستيك ها، خودروي پژو پارس متوقف ميشود و قادر به ادامه مسير نبوده است.

حيدري بيان كرد: طبق اظهارات ماموران حاضر در صحنه، خودرو پژو پارس ۴ سرنشين داشته كه با متوقف شدن خودرو متوجه مي شوند يكي از سرنشينان كه دختري ۱۲ ساله بوده از ناحيه كمر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و خونريزي داشته كه بلافاصله توسط ماموران با مركز اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و تقاضاي امداد مي شود.

وي ادامه داد: فرد مجروح به سرعت به بيمارستان شهرستان بستك اعزام شود كه علي رغم انجام اقدامات درماني در طول مسير، مجروح حادثه فوت مي كند.

دادستان نظامي هرمزگان بيان كرد: همچنين پدر متوفي با حضور در دادسرا اعلام كرده است كه ساعت ۴ و نيم عصر روز گذشته همراه خانواده عازم شهرستان كوهيج بودند كه از طرف يك خودروي ۴۰۵ مورد تير اندازي قرار مي گيرند و چند تير به بدنه و لاستيك خودروي انها برخورد مي كند.

وي افزود: پدر متوفي در مورد قتل فرزندش شكايتي ثبت كرده است.

دادستان نظامي هرمزگان تاكيد كرد: به محض اطلاع از حادثه مقام قضايي به همراه اكيپ بررسي صحنه جرم شامل پزشكي قانوني، كارشناس اسلحه و بازپرس جنايي در محل حادثه حضور پيدا مي كنند و اقدامات قضايي لازم را انجام مي دهند.

 

حيدري گفت: فردي كه اقدام به تيراندازي كرده بود شناسايي شده و در حال حاضر پرونده در دادسراي نظامي هرمزگان در حال رسيدگي و تحقيقات با جديت ادامه دارد.

دادستان نظامي هرمزگان تاكيد كرد:دادسراي نظامي بدون توجه به حواشي و با دقت كامل و بر اساس مقررات و قوانين به موضوع رسيدگي و عدالت را اجرا خواهدكرد.

حيدري تصريح كرد: اين حادثه هيچ ارتباطي به اغتشاشات اخير نداشته و در اين خصوص پدر متوفي هم بيانيه اي صادر كرده است.

مقالات ديگر:تشريفات ترحيم پونك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۴۵:۵۶ توسط:sperloos موضوع: نظرات (0)

اين خودرو ۲۳ ميليون تومان گران شد

با وجود ريزشي شدن قيمت دلار در بازار، اما همچنان بازار خودرو در مسير صعودي حركت مي‌كند.

خبرآنلاين: با وجود ريزشي شدن قيمت دلار در بازار، اما همچنان بازار خودرو در مسير صعودي حركت مي‌كند.

مقالات بيشتر:بهترين مركز ايمپلنت در تهران

 قيمت دلار طي دو روز گذشته روند نزولي در پيش گرفته است؛ به طوري كه هر دلار آمريكا به مرز قيمت ۳۸ هزار تومان نزديك شده و در صورت ادامه ريزش قيمت‌ها در روز جاري، احتمال اينكه به يك كانال پايين‌تر نزول كند، وجود دارد.

اما كاهش قيمت دلار در حالي است كه بازار خودرو از مسير قيمت دلار در دو روز گذشته تبعيت نكرده و همچنان در مسير صعودي گام برمي‌دارد.

گزارش‌هاي ميداني حاكي از آن است كه ديروز قيمت پژو ۲۰۶ تيپ ۲ در بازار ۸ ميليون تومان گران شد و به ۴۱۸ ميليون تومان رسيد. پژو ۲۰۶ تيپ ۵ نيز رشد ۱۰ ميليون توماني را تجربه و در بازار ۴۵۵ ميليون قيمت پيدا كرد.

در اين ميان، نسخه دستي پژو ۲۰۷ در بازار ۱۵ ميليون تومان افزايش قيمت داشت و به ۵۶۵ ميليون تومان تغيير كرد.

گزارش‌ها همچنين نشان مي‌دهد كه سمند EF۷ در بازار در حدود ۲۳ ميليون رشد قيمت داشته و با قيمت ۴۴۸ ميليون تومان به فروش رفت.

اما تارا دنده‌اي ۱۰ ميليون تومان گران شد و به قيمت ۵۸۰ ميليون تومان رسيده است. اين در شرايطي است كه دنا اتوماتيك توربوپلاس با افزايش ۱۵ ميليون توماني، به قيمت ۶۹۰ ميليون تومان به فروش رفت. همچنين رانا پانوراماپلاس ۲۰ ميليون گران شد و به قيمت ۴۸۰ ميليون تومان رسيد.

در اين ميان، پرايد ۱۱۱ بدون تغيير قيمت، ۲۳۰ ميليون تومان فروخته شد، تيبا نيز ۸ ميليون تومان افزايش قيمت داشت و به ۲۶۲ ميليون تومان رسيد. ساينا S دنده‌اي‌ هم با رشد ۱۵ ميليون توماني، ۲۸۰ ميليون تومان قيمت پيدا كرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۰۹:۰۸ توسط:sperloos موضوع: نظرات (0)